Naši učenici programa Opća gimnazija sa svojom nastavnicom Hrvatskog jezika Kristinom Vrbicki sudjelovali su na 16. Festivalu prava djece 2024. koji se ove godine održavao na daljinu.
Festival prava djece pokrenut je 2009. godine, povodom 20. obljetnice donošenja Konvencije o pravima djeteta. S ciljem podsjećanja na obvezu koju su potpisivanjem Konvencije preuzele zemlje svijeta, festivalom se želi, prije svega, skrenuti pozornost na prava djece i mladih koristeći alate filmske umjetnosti te brojne mogućnosti koje osiguravaju kreativnost i stvaralaštvo.
Tijekom trajanja Festivala provedene su brojne radionice potaknute kratkim igranim filmovima. 1. c razred na radionici je „razbijao“ predrasude i stereotipe te povodom Međunarodnog dana tolerancije (16. studenog) osmislio poruke za jednakost svih u društvu bez obzira na spol, rasu, vjeru i druge moguće predznake u obliku zajedničkih ruku na plakatu.
2.c razred osvijestio je svoju ovisnost o ekranima na radionici Izgubljeni u ekranima. Učenici su promišljali kako uvesti balans između tehnologije te svakodnevnih drugih obveza bez ekranskih radnji te ponudili rješenje za sebe i druge nakon gledanja filma pod nazivom Prijavljen, ali izgubljen. Svoje su prijedloge zapisali na plakat koji krasi njihovu učionicu.
Učenice 3.c bavile su se temama svojih vršnjaka potaknute filmom pod nazivom Tišina. Film prikazuje teške životne priče mladih poput rastave roditelja, samoozljeđivanja, vršnjačkog nasilja i sl. Kroz radionicu Tišina izvana, buka u meni učenice su naučile kako takvim osobama pružiti potrebnu pomoć i podršku te osvijestile društvenu potrebu da se o tome više razgovara. Radionica je zaključena izradom plakata s jasnim rečenicama što reći i što nikako ne reći osobama s navedenim poteškoćama.
4. c razred upustio se u razmatranje ponašanja ljudi „pod maskama“. Potaknuti filmom pod nazivom Detached analizirali su povezivanje emocija s govorom tijela te osvješćivanje koliko one ulogu imaju u svakodnevnim situacijama i odnosima s drugima i prema sebi samima. Radionica je završila izradom maski na koje su ispisane poruke podrške i potpore sebi u najtežim trenutcima.
Ovakvim tipom nastave ostvarene su međupredmetne teme osobito Građanskog odgoja i obrazovanja, Osobnog i socijalnog razvoja te Zdravlja, a učenici su sudjelovanje na Festivalu ocijenili vrlo pozitivno te izrazili želju za češćim oblikom ovakvog tipa nastave.
Kristina Vrbicki, mag. educ.